Distanční vzdělávání
Vážení rodiče, milé děti,
Blíží se nám zápis do základní školy - posíláme Vám odkazy na materiály pro děti, které se chytají k zápisu. Přístup k MIUč+ Zápis je tu a MIUč+ Škola je tu je bezplatný až do 30. 4. 2021.
Vaše paní učitelky
Dokumenty ke stažení
Distanční výuka 1.3. - 5.3.2021
Zimo, zimo, už jdi pryč, jaro už má k louce klíč.pdf
Záznamový arch - Zimo, zimo, už jdi pryč ....pdf
Distanční výuka 15.3. - 26.3.2021
Tajemství knihy - distanční výuka.pdf
Záznamový arch - distanční výuka.pdf
Distanční výuka 29.3. - 9.4.2021
Velikonoce na venkově- distanční výuka.pdf
Velikonoce na venkově - záznamový arch.pdf
________________________________________________________________________________
Mateřská škola Drslavice, příspěvková organizace, okres Uherské Hradiště
Distanční vzdělávání podle ŠVP
Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání naší MŠ Drslavice je zpracován na základě Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, je uspořádán do pěti vzdělávacích oblastí, které pokrývají celé široké spektrum vývoje dítěte. Pro každou z nich najdeme činnosti z běžného života, které Vaše rodina určitě může zvládnout, pro které má doma podmínky a pomůcky.
Předkládáme inspiraci z pěti vzdělávacích oblastí pro distanční vzdělávání:
1. DÍTĚ A JEHO TĚLO (oblast biologická)
- dostatek volného pohybu a sportovní činnosti (jízda na kole, hry s míčem, hry na venkovním hřišti, hry s pískem, sezonní sporty…)
- pohybové aktivity doma (hry s míčem – koulení, podávání, nápodobové hry, zdravotní cviky, dětská jóga…)
- praktické činnosti podporující hrubou i jemnou motoriku (utírání nádobí, zalévání květin, věšení a skládání prádla, prostírání stolu…)
- činnosti a hry pro rozvoj jemné motoriky (puzzle, mozaiky, hry se stavebnicemi, navlékání korálků, zapínání knoflíků, různé stavebnice, lego, duplo, třídění materiálů, omalovánky, pracovní listy s grafomotorickým obsahem…)
- sebeobslužné aktivity (oblékání, obouvání, zavazování bot, hygiena, stolování…)
2. DÍTĚ A JEHO PSYCHIKA (oblast psychická)
- čtení, vyprávění, naslouchání – vzájemné (dítě zaujímá i roli vypravěče, rodič v roli naslouchajícího, vyprávění dle obrázků a ilustrací, využití knížek, časopisů...)
- činnosti podporující myšlení, poznávací procesy a zájem o poznání nového (např. zkoumání a pozorování v přírodě, sledování počasí, sledování jevů - klíčení rostlin, sledování počasí, pozorování zvířat, encyklopedie…)
- hry podporující paměť a soustředění na činnost (pexeso, domino, Kimovy hry, stolní hry, slovní fotbal, hádanky, jazykolamy, slovní hry – Šla babička do městečka, apod.)
- manipulace s předměty, zkoumání a pojmenování jejich vlastností (velikost, barva, vůně, tvar…)
- hry podporující seznamování s matematickými pojmy (manipulace s předměty, třídění příborů, párování ponožek, třídění předmětů a věcí dle daných vlastností, porovnávání množství apod.)
- hry na rozvoj orientace v prostoru i na ploše (hra na schovávanou s předměty, vyhledávání detailů v obrázku, popis, pojmenování jejich umístění – nad, pod, vedle, za… apod., řazení – např. pohádka O veliké řepě – pořadí postav aj.)
3. DÍTĚ A TEN DRUHÝ (oblast interpersonální)
- společenské hry
- hry s pravidly
- komunikace s druhými, vzájemná interakce, dodržování pravidel rodiny apod.
- sdílení zážitků, co druhému udělá radost, co naopak…
- společenské aktivity zaměřené na rozdělení rolí – Na divadlo, Na školu a další námětové hry
4. DÍTĚ A SPOLEČNOST (oblast sociokulturní)
- zvyky a tradice, které dodržuje rodina, zvyky a tradice, které lze sledovat v okolí
- pravidla společenského soužití (jak se chováme doma, jak na návštěvě, v obchodě, u lékaře…)
- seznamování s lidovou slovesností a literaturou (četba, recitace, deklamace, rytmizace…)
- seznamování s hudbou a výtvarným uměním (poslech hudby, společný zpěv, hra na rytmické nástroje, prohlížení uměleckých věcí – knihy, obrazy, stavby a objekty venku atd.)
5. DÍTĚ A SVĚT (environmentální)
- poznávání okolí dítěte a jeho rodiny – společné vycházky, orientace v prostoru, které dítě obklopuje, fixace názvů a pojmů…
- pracovní činnosti (péče o rostliny, péče o domácí mazlíčky, pokusy se semínky, sběr přírodnin a manipulace s nimi…)
- seznamování s ekologií a ochranou přírody(třídění odpadu, šetření vodou a energiemi, recyklace…)
Ocitáme se v nelehké situaci, ale ze všeho špatného může vyplynout i něco dobrého. Tím nejlepším pro nás a Vaše děti je jedinečná příležitost vrátit se k podstatě rodiny a jejího významu pro rozvoj dítěte. Máte možnost trávit s dětmi více času, povídat si, sdílet, pozorovat jejich drobné každodenní pokroky a radovat se z nich.
Máte doma dítě v předškolním věku, není tedy nutné (ani vhodné) je cíleně učit, není prospěšné je zatěžovat „školskými úkoly“.
Co by mělo být nejdůležitější ?
Dětem i sobě můžete prospět, když se budete inspirovat následujícími doporučeními, která Vám nabízíme (a nejen při distanční výuce):
* věnujte svůj čas a soustředěnou pozornost cíleně dítěti, povídejte si o jeho zážitcích a přáních, vyprávějte, naslouchejte, v danou chvíli se věnujte pouze dítěti, nikoliv jiné činnosti
* podporujte děti v samostatnosti, nechejte mu možnost, aby se učilo být samostatné, dejte mu na ni čas, nespěchejte , povzbuzujte
- důvěřujte svému dítěti, zvládne toho hodně, pokud dostane příležitost
- nebojte se, že vylije vodu, rozbije talíř, rozsype mouku…využijte takové situace k tomu, že není problém chybovat, nechejte je učit se zkušeností i za cenu malých škod a nezdarů
* Každý den si najděte chvilku na čtení. Můžete si z toho vytvořit krásný večerní rituál
* zapojte dítě do běžných činností a denních aktivit, které se týkají celého dne – doma, na zahradě, v dílně apod.
* hrajte s dětmi běžné a známé hry, které znáte i ze svého dětství (pexeso, Černý Petr, kvarteto, Dámu)
* dopřejte dítěti dostatek různorodého pohybu
* učte dítě dodržovat pravidla, (chování, stolování)
„CHOVEJTE SE K DÍTĚTI S LASKAVOU DŮSLEDNOSTÍ“
Z. Matějček